REGULAMIN REKRUTACJI DZIECI DO ŻŁOBKA MIEJSKIEGO W DĘBICY
NA ROK SZKOLNY 2024 / 2025
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45,
poz. 235), z późn. zmianami
2. Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 08 grudnia 2017 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy
3. Statut Żłobka.
4. Regulamin Organizacyjny Żłobka
§ 1
Tok postępowania rekrutacyjnego:
- Główna rekrutacja dzieci do Żłobka Miejskiego w Dębicy odbywa się corocznie – obecnie od 19 lutego 2024 do 22 marca 2024r - na następny rok szkolny trwający od 01 września 2024 do 31 sierpnia 2025 roku
- jednocześnie informuje się, że karty zapisu można składać cały rok a dzieci po wpisaniu na listę oczekujących będą przyjmowane w miarę wolnych miejsc w Żłobku
- Przebieg rekrutacji dzieci do Żłobka obejmuje następujące etapy:
- ogłoszenie o rekrutacji dzieci do Żłobka – do 07.02.2024 r.
- powołanie przez dyrektora Żłobka komisji rekrutacyjnej – do 07.02.2024 r.
- zebranie od rodziców deklaracji o kontynuowaniu uczęszczania do Żłobka i określenie ilości miejsc wolnych – do 12.02.2024r.
- przyjmowanie wniosków o przyjęcie do Żłobka – 19.02.2024 – 22.03.2024 r.
- weryfikacja wniosków przez komisję rekrutacyjną – zakwalifikowanie kandydatów do Żłobka – 01.03.2024 do 22.03.2024 r.
- ogłoszenie wyników rekrutacji – listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych w postępowaniu rekrutacyjnym 20.04.2024r.
- przeprowadzenie procedury rekrutacji uzupełniającej – do 03.06.2024 do 07.06.2024r.
- W sytuacji zwolnienia się miejsca w ciągu roku w poszczególnych grupach, dzieci mogą być przyjmowane przy zastosowaniu kryteriów niniejszego regulaminu
- Wyniki postępowania komisji rekrutacyjnej są jawne.
§ 2
Zasady postępowania rekrutacyjnego
1. Do Żłobka przyjmuje się dzieci zdrowe w wieku od 20 tygodnia do 3 roku życia, w szczególnie uzasadnionych przypadkach można przyjąć dziecko do 4 roku życia
2. Do Żłobka przyjmowane są w pierwszej kolejności dzieci rodziców zamieszkałych na terenie miasta Dębicy.
3. Za organizację rekrutacji odpowiada dyrektor Żłobka, który powołuje Komisję Rekrutacyjną
4. W przypadku wolnych miejsc w Żłobku, dopuszcza się przyjęcie dziecka rodziców zamieszkałych w innych gminach po spełnieniu ustawowych kryteriów dotyczących rekrutacji.
5. Dzieci w Żłobku przyjmowane są do grup według ich zbliżonego wieku oraz rozwoju psychofizycznego
6. Liczebność dzieci w grupach Żłobka określa regulamin organizacyjny
7. Komisja rekrutacyjna przeprowadza rekrutację na wolne miejsca w Żłobku.
8. Rodzice (opiekunowie prawni dziecka) zobowiązani są przy zapisie dziecka do Żłobka złożyć wniosek o przyjęcie dziecka wraz z niezbędnymi załącznikami
9. W przypadku zgłoszenia się większej liczby dzieci niż liczba miejsc wolnych w pierwszej kolejności do Żłobka przyjmowane są dzieci według następujących kryteriów:
· wielodzietność rodziny dziecka
· niepełnosprawność jednego z rodziców dziecka
· niepełnosprawność obojga rodziców dziecka
· niepełnosprawność rodzeństwa dziecka
· samotne wychowywanie dziecka
· objęcie dziecka pieczą zastępczą
· obydwoje rodzice dziecka pozostają w zatrudnieniu
· rodzice uczą się na poziomie gimnazjalnym lub ponadgimnazjalnym
· do Żłobka uczęszcza rodzeństwo dziecka
· dziecko jest szczepione wg. obowiązującego Kalendarza Szczepień Ochronnych
W każdej z tych sytuacji zgodnie z Ustawą o opiece nad dzieckiem do lat 3, zaleca się dostarczenie dokumentu potwierdzającego zaistniałe zdarzenie
§ 3
Skład komisji rekrutacyjnej
1. W skład komisji rekrutacyjnej wchodzą:
- przewodniczący komisji
- członek komisji – pielęgniarka Żłobka
- członek komisji – opiekunka placówka przy ul Sienkiewicza
- członek komisji – opiekunka Filia 1
- członek komisji – opiekunka Filia 2
2. Dyrektor Żłobka nie uczestniczy w pracach komisji, ale nadzoruje przebieg rekrutacji.
§ 4
Dokumenty dotyczące rekrutacji
1. Dokumenty składane przez rodziców do Żłobka to:
- deklaracja o kontynuowaniu wychowania w Żłobku
- wniosek o przyjęcie dziecka do Żłobka
- inne dokumenty wynikające z ustawy o opiece nad dzieckiem do lat 3, wykazane we wniosku o przyjęcie dziecka
2. Dokumenty stanowiące podstawę pracy komisji rekrutacyjnej:
- imienne wykazy zgłoszonych dzieci,
- wniosek o przyjęcie dziecka do Żłobka oraz inne dokumenty złożone przez rodziców.
3. Komisja Rekrutacyjna sporządza protokół ze swojego posiedzenia, do którego załącza:
- listę dzieci przyjętych do Żłobka
- listę dzieci nie przyjętych do Żłobka
4. Umowa o świadczenie usług przez Żłobek zawarta z rodzicami po zakończeniu
rekrutacji.
§ 5
Postanowienia końcowe
1. Nadzór nad pracami komisji rekrutacyjnej z ramienia organu prowadzącego sprawuje
dyrektor Miejskiego Zarządu Oświaty.
2. Komisja Rekrutacyjna przekazuje wyniki rekrutacji Burmistrzowi Miasta Dębicy.
3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 09.02.2024r.